інститут культурології

національної академії мистецтв україни

Метастратегії екрану/мистецтв в умовах постглобалізму та постколоніалізму
Метастратегії екрану/мистецтв в умовах постглобалізму та постколоніалізму
Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції

 

Збірник укладено за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції «Метастратегії екрану/мистецтв в умовах постглобалізму та постколоніалізму», проведеної Національною академією мистецтв України, Інститутом культурології НАМ України, Інститутом проблем сучасного мистецтва НАМ України 31.10.2024 р. 

Проведення конференції відбулось в межах акції «Мистецтво молодих-2024».

 

Рекомендовано до друку Вченою радою Інституту культурології НАМ України (протокол № 9 від 26 листопада 2024 p).

 

Науково-редакційна колегія:
Ганна ЧМІЛЬ — директор Інституту культурології НАМ України, академік НАМ України, доктор філософських наук, професор;
Ігор САВЧУК — директор Інституту проблем сучасного мистецтва НАМ України, доктор мистецтвознавства, професор;
Олесь САНІН – віцепрезидент НАМ України, член-кореспондент НАМ України, кінорежисер, заслужений артист України;
Олексій СКРИПНИК — головний учений секретар НАМ України, академік НАМ України, кандидат мистецтвознавства, професор, заслужений діяч мистецтв України;
Ірина ЗУБАВІНА — вчений секретар відділення кіномистецтва НАМ України, академік НАМ України, доктор мистецтвознавства, професор;
Олена БЕРЕГОВА — заступник директора з наукової роботи Інституту культурології НАМ України, доктор мистецтвознавства, професор;
Асматі ЧІБАЛАШВІЛІ — заступник директора з наукової роботи Інституту проблем сучасного мистецтва НАМ України, кандидат мистецтвознавства, с. н. с.;
Інна КУЗНЄЦОВА — вчений секретар Інституту культурології НАМ України, доктор філософії (PhD, філософія), с. н. с., доцент, заслужений працівник культури України;
Андрій СИДОРЕНКО — вчений секретар Інституту проблем сучасного мистецтва НАМ України, кандидат мистецтвознавства.

Упорядники:
ЗУБАВІНА І. Б., академік НАМ України, доктор мистецтвознавства, професор;
КУЗНЄЦОВА І. В., доктор філософії (Ph.D., філософія), доцент, с.н.с.

Збірник містить наукові статті та тези наукових повідомлень учасників конференції.

Бібліографічний опис:
Метастратегії екрану/мистецтв в умовах постглобалізму та постколоніалізму/ Зб. наук. ст. та тез наук. повід. за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції 31.10.2024р. — К.: ІК НАМ України, 2024 — 180 с.
УДК [008 + 130.2] (082)

ЗМІСТ
РОЗДІЛ 1.

Олесь САНІН Актуалізація нематеріальної спадщини в сучасних мистецьких творах, театрі та кіно 9
Ганна ЧМІЛЬ «М’яка сила» сучасного українського кіна в глобалізованому світі 17
Ігор САВЧУК Борис Лятошинський у постколоніальних студіях 21
Ірина ЗУБАВІНА Екранна рефлексія соціокультурних зрушень українського сьогодення 24
Наталія ВЛАДИМИРОВА Особливості взаємодії театрального і кіномистецтва у процесі формування метастратегій сучасності 30
Олена БЕРЕГОВА Постколоніальні студії як метастратегія сучасного українського мистецтвознавства 33
Андрій СИДОРЕНКО Сучасні підходи в систематизації та періодизації українського авангарду 37

РОЗДІЛ 2.

Олексій БЕЗГІН  Фахові особливості театральної освіти  41
Світлана БЕЛЕЦЬ  Музика як засіб соціальної критики  44
Святослав БЕРДИНСЬКИХ  Проблеми об’єктивності оцінки проєктних рішень у дизайн-діяльності  47
Олексій БОГОЛЮБОВ  Збереження української музичної традиції в умовах постглобалізму (на прикладі джазового проєкту «Travelling to the centre of Europe”)  51
Тетяна ГАЄВСЬКА  Дні тижня в народному календарі українців  55
Віолетта ДЕМЕЩЕНКО  Український кінематограф у період російсько-української війни: стратегії та перспективи  62
Алла ДЕМУРА  Режисери як носії досвіду: ілокутивна сила кінематографічних висловлювань у контексті російсько-української війни  66
Олексій ЄСІН  Абсурд як модус зла в сучасному українському кіно  70
Тетяна ЖУРАВЛЬОВА  Мелодрама в процесі національної ідентифікації сучасного польського кіно  74
Сергій ЗУЄВ  «Ангел-винищувач»: метаморфози кінотексту Л. Бунюеля в опері Т. Адеса  79
Ігор ІСИЧЕНКО  Концепція «кінематографа атракціонів» Тома Ганнінга в світлі естетики нових медіа  83
Пилип КАПУСТІН  Еволюція технік та інструментів у цифровому живописі: від піксель-арту до віртуальної реальності  88
Дмитро КИРИЧЕК  Українська баритональна школа в мультимедійному просторі сучасності  92
Олександр КЛИМЕНКО  Концепція ноосферно-космічного імперативу як краща та дієва метастратегія мистецтв в умовах постглобалізму, постколоніалізму та взагалі в умовах сучасної світової цивілізації, що швидко крокує до самознищення  97
Максим КЛОПЕНКО  Кінематограф у добу непевності постглобалізму  103
Тетяна КОЖУКАЛО  Роль ремінісценцій у формуванні культурного контексту сучасного українського студентського кінематографа в умовах постглобалізму та постколоніалізму  108
Георгій КУРБАНОВ  Постколоніальні випробування китайського кінематографа та кінематографа Індії як приклад стратегії в умовах глобалістичних викликів  111
Борис ЛЄПШОВ  Роль штучного інтелекту у формуванні нової культури сучасного кіновиробництва  115
Андрій МАРКОВСЬКИЙ  Виклики постколоніальної української архітектури в умовах повоєнної відбудови: пошук стратегій чи метастратегій?  122
Марина МІЩЕНКО  Сучасні стратегії популяризації культурної спадщини в просторі екрана: пошук та впровадження  124
Володимир МИСЛАВСЬКИЙ  «Ягідка кохання» О. Довженка: в пошуках стилю  127
Едуард НЕЧМОГЛОД  Кінодраматургія абсурду як метастратегія осмислення реальності в умовах постглобалізму: аналіз фільму «Все завжди і водночас»  131
Анна ОБРАЗЦОВА  Проблема екзистенційної самотності в фільмах Кіри Муратової 2000-х років  134
Олександра ОЛІЙНИК  Суспільне благо як локальний ресурс культури в стратегії відновлення і розвитку  138
Інна ОСТАФІЙЧУК  Міфопоетичні концепції мистецтва за умов постглобалізму та постколоніалізму  140
Євген ПРИЧЕПІЙ  Образи богинь, що втілювали вісім фаз місяця, у трипільській орнаментиці  145
Марина ПРОТАС  Deskilling постколоніальної культури з позицій трансцендентальної арт-епістеми  150
Олег СИДОР  «Східна загроза» в кіномистецтві заходу кінця 1990-х (М. Месарош, Д. Шмід)  156
Максим СІРЕНКО  Кіноестетика в епоху віртуальних технологій: можливості та перспективи  161
Богдан ТИМОФІЄНКО  Постколоніальні трансформації в технологічному мистецтві: нові форми візуальної культури на межі ХХ — ХХІ століть  164
Ольга УСПЕНСЬКА  Сучасні тенденції розвитку докторантури мистецтва: закордонний досвід  169
Іветта ХАСАНОВА  Мистецтво українського іконопису в епоху постколоніалізму: традиції та новації  172
Роман ШИРМАН  Миттєвості, які не можна забути  176

 

© Інститут культурології НАМ України, 2024
© Автори статей (тез), 2024

Метастратегії екрану/мистецтв в умовах постглобалізму та постколоніалізму (PDF)